Z interní soutěže Českého svazu stavebních inženýrů v roce
1990 vyšel vítězně návrh Ing.Dr. Rudolfa Nedvěda
Všichni tehdejší dopravní odborníci se jednomyslně vyjádřili, že je to
vůbec nejlepší řešení, jaké kdy bylo navrženo. Protože na Magistrátu
města Brna již bylo předem rozhodnuto o odsunu nádraží byly všechny
stopy po této soutěži zameteny.
Urbanistickým řešením se zabýval Ing.arch. Josef Myslivec.
Jeho urbanistické dopracování vypadá následovně
Předložený návrh Ing.Dr. Rudolfa Nedvěda a Ing.arch. Josefa Myslivce je stále ještě i za dnešních podmínek jakýmsi vodítkem jak situaci řešit. Takto řešené kolejiště by umožnilo jižní vjezd vysokorychlostních vlaků. Samozřejmě s úvratí.Předložený návrh je tím nejjednodušším a nejsnadnějším
řešením a je nutno si proto připomenout osobnost Ing.Dr. Rudolfa
Nedvěda. Vše je uvedeno na následujícím odkazu.